Reisiblogid Travellerspoint-is

Kratie- Ban Lung

sunny 32 °C

Pets siin
esimene november aratas meid hotellis kus kambodia lugupeetud arilased hotelli peavad. korralike uheksakumnendate vaimus hakkas hommik pihta sellega, mis eile poooleli jai. just nagu oleks me nende uhe trullari (rolleri) segi peksnud, kukkunud voi jaadavalt selle lakitud iluduse rikkunud vmt. iseenesest nome situatsioon, kus hotell mangis rollerilenutajaga kokku lisaraha teenimise eesmargil. loomulikult on igal rolleril kriimud. sellel ei olevat enne olnud. nuud aga lugematult. jne Hotelli nimi on Ou Dom Sambath, siina on targem valgel inimesel mitte minna.

asi loppes totaka vastasseisuga, kus neile tundus, et 40 usd on minimaalne nedele tekitatud kahju huvitamiseks. arvasime, et kaks oleks piisav. 15 usd sai kokku lepitud, sest ehk see lakitud elukas sai toesti kriimu.

nii kaua, kui legaliseerunud kandid rolleri probleemiga tegelesid, kaisime hommikust soomas ja turul. mida muud teha uhes pisikeses tolmuses linnakeses. reegel, et kui on valge omanik, siis saab ka korraliku hommikusoogi ja kohvi, peab taiesti paika. turult ostsime vorkkiiged. kambodja people rahvusspordiala alustugi. igatahes tundub normaalne mote olevat, et troopilises palavuses puude vahel koikuda. eks nae millal onnestub kasutada. 4 usd ei ole just palju maksta.

deivid suutis peale eelmise paeva linna deelektrifitseerimist kaotada kogu linnas interneti. kunagi saab ta oma trikkidega maailmakuulsaks.
enne bussi minekut, et soita banlungi, avastasime kambodja rahvusjoogi katalok- purustatud suhkruroo mahl monigate puuviljade ja purustatud jaaga. meie raamatus kirjas kui banana sheik. tundub igatahes uks moistlikemaid jooke olevat sellise kuumusega. buss oli nagu buss ikka. iste 90 kraadi. vahekaigus plastiktoolidega piiplid, koos toredate peatustega ja bussirahva uhisrunnakutega soogimuujate hoovidele vaikeste ja suurte hadadega. seisin isegi seal rivis ja isegi suuremas hadas ei olnud hinges ikka paris kambodja people. kergelt oeldes on nende hygieeni arusaam paris rove. elu hoidis sees uks pisipiipl meie eesistmelt, kes oma ulinaljaka nao hallooga aegaajalt kahe pingi vahele toppis. pilti samas sellest tegelasest ei saanud.
keedetud mune sai ja kui koik putkad labi jooksid, siis ka olut. ei usu, et meiegi bussiliilklusele selline regulaarne peatamine liiga teeks. ah ja... meil on ju aeg raha.

tore oli kuni soitsime meie moistes tee peal. mingi hetkl algas tee made in kambodia. raske kirjeldada olukorda kus buss sisuliselt sildadeni aukudesse porub ja jalgratturid bussist vaevata mooda soidavad ja kaugusesse kaovad. edasi ei teadnud enam keegi, et millal me sinna banlungi siis jouame. kaidi valja erinevaid versioone millest viimane oli, et poole tunni parast kindlat kohal ja soitsime veel paar tundi va"lk valgustamas akendest paistvaid vai-hutikesi. nendes kais tavaparane elu. maja all tehti loket. akust poles uks voi mitte uhtegi halogeenlampi ja nii moneski vaadati telekat. nagu kummitusmajad. peale teleka ei uhtegi valgust kui valk valja arvata.

banlungis porutasime kohe valgete hotelli. mnjah. peale muu toa keskmise valjanagemise on meie tualetis plaatijad maratsenud. pilt on nagu tooonnetusel. aga ok vesi voolab ja tarakanid ei olegi ule 5 cm pikad. buda minus suri hetkega. tapsin neid nii palju kui suutsin. valedad on teised. geko roomustas ja soi lahinguvalja puhtaks. tegelikult ega polegi nii hull, kui arvestada veel lisaks, et oobimine maksab nagu ikka 5 usd kahene tuba sooja vee teleka jne. all suht normaalne valisrestoran. magibeefiga kui mountain beef kuidagi eesti keelde paindub. toodi gaasiahi ja igatsugu taimi ning suur taldriku tais uskumatult head veiseliha. olu oli kulm ja veis laks lauluga. jumala tipp topp jalle. homseks lubati waterfalle ja siniseid jarvi.... eks nae kuidas need porimulkast leitakse. vihma sajab.

Liisu siin
Tana oli esimene hommik Ratanakiri provintsi pealinnas Ban Lungis. Eile ohtul tegid poisid omast meelest head diili ja rentisid omale igayks yhe moto ning mulle kohaliku peika koos motoga, kes taitis ka vaikest giidi ylesannet. Kuna terve oo labi ladistas vihma sadada, siis hommikuks olid koik teed punased savimylkad.
Nii et waterfallide tuur kujunes esialgu vaikseks mudaralliks. Me Sroh'ga (giid siis) saime ikka paris mitu korda kylje ette, savi peal soitmine on sama hea kui kiilasjaa peal. Kokku kogunes siis meie tanase paeva loodusreisi kontosse 3 waterfalli, millest esimene oli koige eraldatum dzunglis ning koige ilusam.
Teine ja kolmas olid juba piisavalt suured, et saime sisse karata ja raske vaevaga kogutud higi maha pesta ning julgemad ka vaikse seljamassaazi joa all.
Loodustuuri paeva kontosse mahtus veel suplus kraaterjarves, mis on ilmselt esimene vahegi labipaistva veega veekogu siin riigis, kus ujumas kaidud.

Erinevalt muudest provintsidest, kus pohiliseks elatusallikaks kohalikele oli riisi kasvatus, tundub siin pohilise sissetuleku toovat rubber business. Suurel hulgal kasvab igal pool kummipuid, millest siis kohalikud piima valja korjavad ning tehase kokkuostu myyvad.
Tehas on kohaliku arika kates, kes juba pikki aastaid on riigilt kummipuude alust maad rentinud ja laseb kohalikel seal kummi kogumisega tegelda. Soltuvalt siis kogutud mahust on keskmiseks paevateenistuseks kohalikel nii ca 5 dollarit paevas (vordluseks siis kohalik giid teenis meie pealt tana 4 dollarit).

Tana sai siis tehtud ka vahe pikem plaan jargmisteks paevadeks. Bussisoitudest selleks korraks aitab, ning edasi plaanime rolleritega natuke Ratanakiri dzungleid mooda vurada. Kohalikke hoime kylastada ning ehk suundume ka vaiksele jalgsiretkele rahvuspargi territooriumile. Tanane giid liitub meiega sellel retkel, et seltskonda pakkuda ning kohalike kylaelanikega suhtlemisel abiks olla. Mina ja Pets olime juba nutikad ja soetasime eelmisest peatuskohast vorkkiiged, millega siis hea dzunglis ood mooda saata. Loodedavasti vahendasime ussihammustuse toenaosust poole vorra, kuna maa omad ei ulata ampsama.

Ban Lung ise on suhteliselt suur ja lahe linnake, kuid siia saamine on kindlasti korralik bussielamus ning tanu sellele ka turiste suhteliselt marginaalselt. Meie giidi sonul madalhooajal 5 turisti paevas ning korghooajal 25 turisti paevas. Linnas ei tundu olevat yhtegi kovakattega teed, ainult savi savi savi. Vihmahooajal saab sellest kindlasti korralik pooldesaarde mylgas ning suveperioodil tolmab kui porguline, ei teagi kumb voiks hullem olla. Hotelli porandaplaatide vahed, seinad, igal igal pool on naha punast tolmu.

Kui hotellivalikul sattusime tarakanide poolt vallutatud Balti Jaama, siis ohtusoogi osas onnestus meil siit leida super resto. Sook oli yks parimaid kohaliku koogi kogemusi siiamaani ning seda koike vaid mingi 25 krooni eest.

Jargmine jarjejutt ilmub mitte varem, kui 3-4 paeva parast siis, sukeldume motodel dzungliteede ragastikku, oobime suva kylades.

Kirjutas valdek2 4:52 Sildid Cambodia Tagged travelling_with_pets

Saada sissekanne e-postigaFacebookStumbleUpon

Sisukord

Ole esimene, kes kommenteerib seda sissekannet.

Kommenteerimiseks pead olema sisse loginud Travellerspoint-i.

Sisesta oma Travellerspoint-i kasutajainfo:

( Mis see tähendab? )

Kui sa ei ole veel Travellerspoint-i liige, liitu sellega tasuta.